از سر دل تنگی

يادداشتهاي پراكنده

روش های بازاریابی 5 - قرار ملاقات

امروزه راههای ارتباطی زیاد شده اند تلفن ثابت وهمراه ، فاکس ، ایمیل ، اس ام اس ، ... با داشتن این همه وسیله ارتباطی هرگز بدون قرار وارد دفتر کسی نشوید چون او نه وقتی به شما اختصاص داده است نه آمادگی شنیدن حرفهای شما رادارد .

الویت را به فاکس وایمیل یا هر وسیله مکتوب بدهید تا اودرزمان مناسبی موضوع را مطالعه کند اگر نتیجه نگرفتید اس ام اس و در آخر از تلفن استفاده کنید .

آما بهترین وسیله این است که یک دوست مشترک با مشتری داشته باشید واز طریق او معرفی شوید .

در مورد تلفن به موارد ذیل توجه کنید :

1- در مورد تلفن دقت کنید از جای شلوغ زنگ نزنید واگر احتمال میدهید تلفن شما قطع شود تماس نگیرید .  

2- در زمان مکالمه ، تمام حواستان به مشتری باشد و از خواندن روزنامه ، سیگارکشیدن ، ورق زدن وخواندن مدارک روی میز ،.... پرهیزکنید .

3- به این صورت خودتان را معرفی کنید ، من ...... هستم مدیر/ کارشناس /... شرکت .....    اجازه می خواهم زمانی را برای محصولات شرکت به من اختصاص دهید .

4- اجازه دهید زمان ومکان ملاقات را او تعیین کند اگر زمان ومکان پیشنهادی برای شما مناسب نبود مثل کسی که فرصت استثنایی را از دست داده باشید عذر خواهی کنید و زمان دیگری را درخواست کنید .

5- چنانچه در نوشته های قبل گفتم مهمترین مطلب در کارتان سلامتی جسمی و روحی شما می باشد اگر قرار است طی مکالمه سرفه وعدسه کنید ، زنگ نزنید .

5- صدای شما باید شاداب وسرزنده باشد ، در کوتاهترین زمان بطور خلاصه ومفید منظورتان را بگویید از حرافی و آسمان ریسمان کردن خودداری کنید .

او را متوجه کنید که بی اندازه مشتاق دیدن او هستید واین ملاقات برای شما خیلی مهم است .

 

+ سید جلال حسینی آجی بوزایه ; ۱:٠۳ ‎ب.ظ ; ۱۳۸٩/٢/٢٥
comment نظرات ()