از سر دل تنگی

يادداشتهاي پراكنده

روشهای بازاریابی 4 - آموزش

چه چیزی را میخواهید بفروشید ؟

چرا باید از شما خرید کنند ؟

آیا واقعا بهترین هستید ؟

قبل از مراجعه به مشتری باید بدانید مشتری از شما سؤالات زیادی خواهد پرسید ، پس اطلاعات خود را کامل کنید تا بتوانید او را قانع کنید ، اولین سؤال :

مزایای کالا یا خدمات شما نسبت به رقبا چیست ؟

اطلاعات خود را بر پایه اطلاعات علمی و فنی قراردهید  و اصطلاحات فنی را طوری بکار ببرید که مشتری متوجه منظور شما بشود، از اظهار حرفهای کلی و چند پهلو پرهیز کنید مشخصات کیفیت ، بسته بندی ، نحوه و زمان حمل ، قیمت ، نحوه پرداخت ،خدمات پس از فروش ، ... اطلاعات اولیه مورد نیاز شماست که شما باید بدانید .در قدم بعدی تفاوت کالا یا خدمات شما با کالا یا خدمات رقبا چیست ، شما چه مزایایی نسبت به رقبا دارید ؟ می توانید کیفیت آنها را با هم مقایسه کنید ؟ آیا می توانید در زمان بهتری  وبا هزینه حمل کمتری تحویل دهید ؟می توانید کرایه حمل را خودتان بدهید ومشتری قیمت کالا و هزینه حمل را یکجا با شما تسویه کند ؟  چراباید مشتری با قیمت بیشتری از شما خرید کنند ؟  شما باید خودتان را جای مشتری بگذارید یا مشاور او باشید خیلی مهم است شمابتوانید  طرز استفاده ، طول عمر ، گارانتی ، دسترسی به مرکز خدمات پس از فروش ، ویژگیهای فیزیکی و شیمیایی ، تاثیر پذیری در برابر نور و دما و رطوبت و...را به مشتری بگویید .وقتی در باره رقبا حرف می زنید همیشه انصاف را در نظرداشته باشید .

خلاصه اینکه شما باید همه مشخصات فنی ، مزایا ، وضعیت بازار ورقبا و... را بدانید و به آ ن باورداشته باشید تا بتوانید کالا یا خدمات خود را به مشتری معرفی کنید .

 

+ سید جلال حسینی آجی بوزایه ; ۱٢:٠٧ ‎ب.ظ ; ۱۳۸٩/٢/٢٢
comment نظرات ()